بستن
FA EN AR RU FR CHI

راهکارهای امنیتی برای کاربران سامانه ها

راهکارهای امنیتی برای کاربران سامانه ها


راهکارهای امنیتی برای کاربران سامانه ها

برای جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز و پیشگیری از حوادث و اختلالات در سامانه های دانشگاه لازم است تمام کاربران دانشگاه موارد زیر را به دقت رعایت نمایند :

  • خاموش کردن تمام کامپیوترها و تجهیزات مانند اسکنرها،پرینترها و .... بعد از وقت اداری
  • عدم اتصال حافظه های جانبی بر روی سیستم ها بدون هماهنگی مسئول IT واحد  (فلش مموری ، هارد اکسترنال وDVD/CD و Floppy ...)
  • به روز رسانی آنتی ویروس ها
  • عدم ورود به سایت های ناشناس
  • عدم استفاده از پست های الکترونیکی خارجی برای تبادل اطلاعات سازمانی
  • اسکن کردن تمام فایل های دریافتی از اینترنت با آنتی ویروس معتبر
  • پشتیبان گیری از اطلاعات سازمان و ذخیره آنها در منابع ذخیره مستقل
  • عدم استفاده کاربران ازVPN (غیر از VPN دانشگاه گیلان ) و نرم افزارهای ضد فیلترینگ
  • عدم استفاده از نرم افزارهای مدیریت راه دور مانند Team viewer و Remote Desktop

قابل توجه مدیران سرورها  و سامانه ها لاگ برداری سرورها  و رخدادها ،  بررسی و تحلیل لاگها بطور مدائم ،ثبت رویدادهای ضد امنیتی به صورت روزانه و گزارش آن ،تغییر رمز سرورها و اعمال رمز قوی بر روی آنها ، بازبینی تخصیص منابع به کاربران و حذف دسترسیهای غیرضروری ، شناسایی سرویس های بلا استفاده سرورها و غیر فعال کردن آنها