سوالات متداول درباره سرویس VPN دانشگاه
 

1– آیا از این سرویس در همه جای ایران می توان استفاده کرد؟
بله شما در هر جای ایران که باشید می توانید از این سرویس استفاده کنید.

 

۲- آیا با این سرویس هیچ نیازی به اکانت اینترنت نمی باشد؟
برای استفاده از این سرویس شما باید یک اکانت اینترنت از قبیل Dial Up یا ADSL یا … داشته باشید. این سرویس به معنای داشتن اینترنت نیست. بلکه در کنار اینترنت شما کار می کند.

 

۳- آیا هزینه ای به قبض تلفن اضافه نمی شود؟
خیر با این روش هیچ هزینه ای بر تلفن اضافه نمی شود. این روش به خط تلفن شما هیچ ارتباطی ندارد.

 

۴- آیا برای وصل شدن نرم افزار خاصی مورد نیاز می باشد؟

خیر فقط یک کانکشن ساده به حجم ۲ کیلوبایت!

 

۵- در کانکشن Username، VPN و Password را چگونه تهیه کنم ؟

برای گرفتن username و password به قسمت حساب کاربری مراجعه نمایید.

خطاهای VPN

  • خطای ۶۹۱ : مربوط به خطای Username و Password می باشد .
  •  
  • خطای ۷۱۸ و یا خطاهای از نوع ۷۰۰ :مربوط به تنظیمات VPN Connection می باشد ، تنظیمات VPN‌ را مجدد ا بررسی کنید .
  •  
  • خطای ۸۰۰ :دقت کنید که شما باید ابتدا به اینترنت متصل شده باشید و بعد به کانکشن VPN متصل شوید. کانکشن VPN به تنهایی شما را به اینترنت وصل نخواهد کرد

چند دلیل برای این خطا وجود دارد یکی این که اینترنت خودتان قطع شده، ولی در ظاهر این برای شما محسوس نیست. کافی است یکبار اینترنت اصلی خودتان را قطع کرده و دوباره وصل کنید.

همچنین باید پورتهای مربوط به سرویس VPN از طرف سرویس دهنده شما باز باشد و یا یک نرم‌افزار (Firewall) مانع از برقراری اتصال سیستم شما به server می شود.

  • خطای ۶۷۸و ۷۶۹ : مربوط به تنظیمات فیزیکی و اتصالات کارت شبکه است .