بستن
FA EN AR RU FR

راهکارهای امنیتی برای کاربران سامانه ها

راهکارهای امنیتی برای کاربران سامانه ها

برای جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز و پیشگیری از حوادث و اختلالات در سامانه های دانشگاه لازم است تمام کاربران دانشگاه موارد زیر را به دقت رعایت نمایند :

  • خاموش کردن تمام کامپیوترها و تجهیزات مانند اسکنرها،پرینترها و .... بعد از وقت اداری
  • عدم اتصال حافظه های جانبی بر روی سیستم ها بدون هماهنگی مسئول IT واحد  (فلش مموری ، هارد اکسترنال وDVD/CD و Floppy ...)
  • به روز رسانی آنتی ویروس ها
  • عدم ورود به سایت های ناشناس
  • عدم استفاده از پست های الکترونیکی خارجی برای تبادل اطلاعات سازمانی
  • اسکن کردن تمام فایل های دریافتی از اینترنت با آنتی ویروس معتبر
  • پشتیبان گیری از اطلاعات سازمان و ذخیره آنها در منابع ذخیره مستقل
  • عدم استفاده کاربران ازVPN (غیر از VPN دانشگاه گیلان ) و نرم افزارهای ضد فیلترینگ
  • عدم استفاده از نرم افزارهای مدیریت راه دور مانند Team viewer و Remote Desktop

قابل توجه مدیران سرورها  و سامانه ها لاگ برداری سرورها  و رخدادها ،  بررسی و تحلیل لاگها بطور مدائم ،ثبت رویدادهای ضد امنیتی به صورت روزانه و گزارش آن ،تغییر رمز سرورها و اعمال رمز قوی بر روی آنها ، بازبینی تخصیص منابع به کاربران و حذف دسترسیهای غیرضروری ، شناسایی سرویس های بلا استفاده سرورها و غیر فعال کردن آنها